Monday 25 September 2017

4 H Bollinger Band Strategi


Tales from the Trenches En enkel Bollinger Band Strategy. Figur 1 visar att Intel bryter ned det nedre Bollinger Band och stänger under den 22 december. Det presenterade en tydlig signal om att beståndet var i överlåtna territorium. Vår enkla Bollinger Band-strategi kräver en nära under det lägre bandet följde av en omedelbar köp nästa dag Nästa handelsdag var inte fram till den 26 december, vilket är den tid då handlare skulle komma in i sina positioner Det visade sig vara en utmärkt handel den 26 december markerade sista gången Intel skulle handla under lägre band Från den dagen framåt sträckte Intel hela vägen över det övre Bollinger Bandet Detta är ett läroboksexempel på vad strategin letar efter. Medan prisrörelsen inte var stor, tjänar detta exempel till att framhäva förutsättningarna som strategin ser ut att dra nytta av För relaterad läsning, se Resultat från pressen. Exempel 2 New York Stock Exchange NYX Ett annat exempel på ett framgångsrikt försök med att använda denna strategi finns i tabellen över New York-börsen när den bröt det lägre Bollinger-bandet den 12 juni 2006. NYX var tydligt i överlåtna territorium Efter strategin skulle tekniska handlare komma in i sina köporder för NYX den 13 juni NYX stängde under det nedre Bollinger-bandet för det andra dag, vilket kan ha orsakat viss oro bland marknadsaktörerna, men detta skulle vara sista gången det stängde under det lägre bandet för resten av månaden. Det här är det ideala scenariot som strategin ser ut att fånga. I Figur 2 säljs försäljningen trycket var extremt och medan Bollinger Bands anpassade sig för detta, den 12 juni markerade den tyngsta försäljningen. Öppnande av en position den 13 juni gav handelarna rätt att komma in strax före omgången. Exempel 3 Yahoo Inc YHOO I ett annat exempel bröt Yahoo det lägre bandet i december 20, 2006 Strategin krävde en omedelbar köp av beståndet nästa handelsdag. Precis som i föregående exempel var det fortfarande att sälja tryck på aktien. Medan alla andra sålde, strategin kräver ett köp Brytningen av det lägre Bollinger Bandet signalerade ett överlöpt tillstånd som visade sig vara korrekt, när Yahoo snart vände sig. Den 26 december testade Yahoo igen det lägre bandet men stängde inte under det. Det skulle vara sista gången som Yahoo testade det lägre bandet när det marscherade uppåt mot det övre bandet. Riding the Band Downward Som vi alla vet har varje strategi sina nackdelar och det här är definitivt inget undantag. I följande exempel kommer vi att visa begränsningarna i denna strategi och vad kan händer när saker inte fungerar som planerat. När strategin är inkorrekt är banden fortfarande brutna och du kommer att upptäcka att priset fortsätter att minska eftersom det rider bandet nedåt. Tyvärr återhämtar priset inte så snabbt vilket kan leda till i betydande förluster På lång sikt är strategin ofta korrekt, men de flesta handlare kommer inte att klara de nedgångar som kan inträffa före korrigeringen. Exempel 4 Internationella affärsmaskiner IB M Till exempel stängde IBM under det nedre Bollinger Band den 26 februari 2007 Försäljningspresset var tydligt på överlåtna territorier Strategin krävde ett köp på lageret nästa handelsdag Som de tidigare exemplen var nästa handelsdag en nedgång den här var lite ovanlig genom att försäljningspressen ledde till att börsen sänktes kraftigt. Försäljningen fortsatte bra förbi den dag då börsen köptes och aktien fortsatte att stänga under underbandet för de kommande fyra handelsdagarna. Den 5 mars Försäljningstrycket var över och stocken vände sig och gick tillbaka mot mittenbandet. Tyvärr var skadorna vid denna tidpunkt. Exempel 5 Apple Computer Inc AAPL I ett annat exempel stängde Apple under de lägre Bollinger-band på 21 december, 2006. Strategin kräver att Apple köper aktier den 22 december. Nästa dag gjorde lageret ett drag mot nackdelen. Försäljningspresset fortsatte att ta ned aktierna där det slog en intradag låg på 76 77 mer th en 6 under posten efter bara två dagar från när positionen var inmatad Slutligen korrigerades det överlämnade tillståndet den 27 december, men för de flesta handlare som inte klarade en kortdragning av 6 på två dagar var denna korrigering av liten komfort Det här är fallet där försäljningen fortsatte inför klart överskådligt territorium Under försäljningen fanns det inget sätt att veta när det skulle sluta. Vad vi lärde Strategin var korrekt vid användning av det nedre Bollinger-bandet för att lyfta fram överdrivna marknadsförhållanden. Dessa förhållanden blev snabbt korrigerade när lagren gick tillbaka mot mitten Bollinger Band. Det finns dock tider när strategin är korrekt, men försäljningspresset fortsätter. Under dessa förhållanden finns det ingen väg att veta när försäljningspresset slutar därför en skydd måste vara på plats när beslutet att köpa har gjorts I NYX-exemplet klättrade beståndet obehagligt efter att det stängt under det nedre Bollinger Band en andra gång St Rategy fick oss rätt in i den handeln. Men Apple och IBM var annorlunda eftersom de inte bröt ned det lägre bandet och återhämtade sig. I stället gav de sig för att sälja ytterligare press och reste nedre bandet. Det kan ofta vara mycket dyrt. och IBM vände sig om och det visade sig att strategin är korrekt. Den bästa strategin att skydda oss från en handel som fortsätter att rida bandet lägre är att använda slutförlustorder. Vid undersökning av dessa branscher har det blivit klart att en fem - punktstopp skulle ha fått dig ur de dåliga affärer men skulle fortfarande inte ha fått dig av dem som arbetade. För att lära dig mer, se Stop-Loss Order - se till att du använder det. Sammanfattning Köp på pausen av den lägre Bollinger Band är en enkel strategi som ofta fungerar I varje scenario var brytningen av det lägre bandet i överlåtna territorier. Tidpunkten för branschen verkar vara det största problemet Aktier som bryter ned det nedre Bollinger Band och går in i överlåtna territorium inför stark försäljning tryck Detta säljtryck korrigeras vanligtvis snabbt. När detta tryck inte korrigeras fortsatte bestånden att göra nya låga och fortsätta till överlåtna territorier. För att effektivt kunna använda denna strategi är en bra utgångsstrategi i ordning. Stoppförlustorder är det bästa sättet att skydda du från ett lager som fortsätter att rida ner det nedre bandet och göra nya nedgångar. 1 En statistisk mätning av avkastning av avkastning för en viss säkerhet eller marknadsindex. Volatilitet kan antingen mätas. En akt som amerikanska kongressen passerade 1933 som Banken Act, som förbjudit kommersiella banker att delta i investeringen. Nonfarm lön hänvisar till något jobb utanför gårdar, privata hushåll och nonprofit sektorn Den amerikanska presidiet av Labor. The valuta förkortning eller valutasymbol för den indiska rupien INR, valutan av Indien Rupén består av 1. Ett första bud på ett konkursföretag s tillgångar från en intresserad köpare vald av konkursbolaget Från en pool av budgivare. Forex trading s trategy 10 H4 Bollinger Band Strategy. Submitted av Simon den 30 januari 2008 - 06 21.Jag handlade en liknande stil ett tag kallade bollinger toppen en boo där du väntar på en bar att stänga bandet sedan nästa nästa och sedan handla den till 20EMA Men efter 15 branscher var jag uppe bara 50 pips Jag måste checka ut din version. Jag trodde det var tänkt att vara en bollinger breakout metod. Jag har ett bra och enkelt sätt att använda bollinger band på H4 för att få massiva breakouts - Ibland upp till 1000 pips om du låter det springa över en vecka eller två. Du väntar bara tills banden smalnar desto mindre desto bättre och då när det finns en massiv paus av bandet och de plötsligt ser väldigt branta ut Jag går in i riktning mot pausen efter att baren stänger. Det är väldigt konsekvent men en sak du måste titta på är volatiliteten vid sådana tillfällen. Du behöver ganska stort stopp beroende på marknaden. Jag brukar använda ett 100 pt stopp eftersom det ofta Drar tillbaka lite innan du släpper igen. Den andra saken som kan orsaka huvudvärk är var att ta din vinst Du kan få massiva rörelser genom att vänta tills priset stänger tillbaka över 20EMA men du kan också få whipsawed på detta sätt och gå från 150 PIPS vinst till ingenting. Samma riskavkastningsförhållandet på dessa handlar är utmärkt Du borde sikta på minst 200 PIPS Men det här är självklart en personlig sak och du bör testa allt detta själv för att hitta det du är bekväm med. Jag försökte ta med en skärmdump som ett exempel på en av dessa affärer men det vann inte jag låt mig skriva det här. Låt mig veta vad du tycker Simon Australia. Inlagt av James den 30 januari 2008 - 07 05. Vilka andra signaler använder du för att bekräfta handeln. Också på mina diagram har jag möjlighet av exponentiella eller enkla bollingerband - Vilken en skulle vara bättre. Jag har tittat på din hemsida men kan inte hitta någon information om denna teknik. Tack James. Inlagt av Användaren den 30 januari 2008 - 08 31.Uppgiven av Joe i februari 11, 2008 - 05 23. Jag lade fram en ny teknik som är en förlängning av den här och säkerligen att jag använder Bollinger Band som är en bra indikator, jag försökte alla kombinationer av indikatorer men ingen av dem hjälpte mig som Bollinger Band gjorde min nya postade teknik är H4 Bollinger Band Breakouts det förklarar var och när Gå in i en handel, prova det och vara bekant med det och i framtiden lägger jag fram en ny teknik där du kan lämna en handel och extrahera från marknaden de maximala pips vi kan. Inskickad av Isioma den 16 februari 2008 - 18 54. Tack Joe Jag snubblat precis in i din strategipost och kan inte hålla med dig mindre på den här strategin, för jag har använt den separat och det har fungerat som magi för mig. Enligt min mening är bollingerbandet det mest potenta av alla indikatorer, förutom ljusformationer Jag har en liknande strategi för det här som har mycket att göra med insidan bollinger band formation great job. Submitted av Isioma den 16 februari 2008 - 18 58.Jo, jag hoppas att dela insidan dagen bollinger bildning som jag nämnde tidigare snart Isioma. Forex trading strat egy 10 H4 Bollinger Band Strategy. Submitted av användaren den 24 december 2007 - 04 09.Envarande strategi lämnades av Joe Chalhoub Tack Joe och glad handel till alla. H4 Bollinger Band Strategy. Tools Bollinger Bands 20 TimeFrame H4 Valuta ALL. This strategin är extremt enkel och jag använder den för att upptäcka möjligheter och det är mycket bra. Om du öppnar ett H4 EUR JPY-diagram och du sätter in Bollinger Bands 20-indikatorn, om du observerar diagrammet så ser du att bandet helt enkelt är ett motstånd och Stöd Övre bandet är en motstånd och det nedre bandet är ett stöd Om du uppmärksammar diagrammet så ser du att priset för det mesta ökar, så återvänder det tillbaka till Lower Band, så hur jag handlar är väldigt lätt, Jag väntar tills priset beror låt s säga övre bandet och stänger under det inte ovanför det och vänta tills ljuset bildas, när det slutar och nästa ljus öppnas under föregående övre bandet så går jag in i en kort handel med målet 100 pips Eller tills det rör på Lower Band. Same sak när det rör nerbandet och stearinljuset stänger ovanför det och nästa ljus öppnar över föregående nedre band så går jag lång med målband eller 100 pips Du kan utveckla den här strategin som jag gjorde och du kan tjäna mycket, jag gjorde mer än 800 pips denna månad. Du kan kolla min hemsida för ytterligare hjälp. Om du tänker på denna teknik och observera diagrammet är jag säker på att du snabbt kommer att utveckla denna strategi och göra 99 vinnande affärer. Bra Luck Joe Chalhoub. H4 Bollinger Band Strategi Del II. Tools Bollinger Band 20 TimeFrame H4 Valuta ANY. This strategi är en fortsättning på den tidigare strategin jag skickade före Forex trading strategy 22.Denna strategi är mycket enkel och du kan hitta mer information på Forex forum. Första öppna en valuta per exempel EUR USD och H4 tidsram, utfärda lämpliga brytningar från bollingerbandet visuella exempel finns på Forex forum, vänta tills ett ljus bryter BreakLine Denna paus är inte en handelssignal vi måste ha en extra bekräftelse här kommer rollen som bollingerbandet. se på bollingerbandet övre och nedre, om de båda öppnas vilket betyder att övre bandet är UP och det lägre bandet är NED, då är det en förvirring av en handel. Ingivet av Thomas på 24 december 2007 - 14 26. Jag undrar något om vad du kommenterade, du kommer att se att priset för det mesta ökar, då går det tillbaka till Lower Band, så hur jag handlar är väldigt lätt, jag väntar tills Prissätter låt s säga övre bandet och stänger under det inte ovanför det och vänta tills ljuset bildas, när det slutar och nästa ljus öppnas under föregående övre bandet så går jag in i en kort handel med målet 100 pips eller tills det rör Nedre Band. Jag förstår inte genom att det slutar och nästa ljus öppnas under föregående övre band då går jag in i en kort handel med målet Vad menar du med att öppnas under föregående band Vad händer om priset stänger över det övre bandet och då kommer det tillbaka i bandet Är det Någon indikator för att skriva in en kort handel. Ingiven av Joe den 25 december 2007 - 04 12.Dear Ele, jag skickar gratis signaler på min sida, besök denna länk bara registrera och logga in på de fria signalerna Om du vill dra full nytta av av mina signaler blir medlem i den här länken. Inskickad av Joe den 25 december 2007 - 04 29. Jag kommer att förklara det igen, jag öppnar EURJPY-valutan på H4-tidsramen Nu ser jag ett ljus som rör det övre Bandet är priset går över det då under det, jag väntar tills det här 4 timmar ljuset är klart om det lukar under övre bandet och det bryter det inte 2- ELLER om det öppnar sig över övre bandet och stänger under det, så anser jag övre bandet är en motstånd och jag är kort vid det nuvarande stängande ljuset, mitt mål kommer att vara det nedre bandet eller 100 pips Det är enkelt. Denna teknik är grunden för min strategi, säkerligen använder jag andra saker med det för att bekräfta en handel och Det är väldigt kraftfullt, du kan se dess prestanda på min hemsida. Bra Luck Thomas. Submitted av Gift on Decemb 26, 2007 - 13 40 Kära Joe, Tack för att du delar med dig av dina idéer Vad händer om priset bryter överbandet och fortsätter uppåt är det en lång signal. Hälsningar, Gift. Inskickad av Joe den 27 december 2007 - 07 36.Not nödvändigt är det inte ett hinder om det bryter överbandet det kommer att stanna där kanske nästa ljus det kommer att kolsa under det eller kanske det fortsätter som EURJPY gör nu, vad jag gör är följande säger att det säger priset berör det lägre bandet och det stänger över det ok då kommer jag att göra LONG med målet överbandet, så om priset går upp och berör det övre bandet kommer jag inte att gå direkt Jag väntar tills 4 timmar ljuset bildas och Om jag ser att den stänger under det nedre bandet, kommer jag att avsluta omedelbart, om det stänger ovanför det kommer jag att vänta nästa ljus om nästa ljus stängs under övre bandet, jag kommer att gå ut om det stannar ovanför det, kommer jag att reservera det. Om du observerar Diagram mycket bra du kommer att upptäcka många saker, jag uppmuntrar dig att fokusera bra på det. Uppgiven av användaren den 29 december 2007 - 16 56.Jag besökte din webbplats och märkte något på de angivna resultaten. Du visar din inmatnings - och målgräns och SL men din Gräns ​​är mycket mindre än din SL. I grund och botten är du villig att riskera säga 50 Pips av förlust för att få 35 pips av vinst Är detta inte ett riktigt hemskt riskförhållande förhållande flesta handelsmän rekommenderar en 2 1 eller 3 1 vinst riskförhållande.

No comments:

Post a Comment